måndag, november 17, 2008

Inga valpar än

Nu ser Diva ut att vara besvärad av sin stora mage, eller kanske snarast av aktiviteten därinne. Hon skuttar dock glatt omkring när man går ut med henne i skogen - fast de senaste dagarna har det varit halvkallt, och jag är rädd att det ska bli kallt om "tuttarna" och den just nu glesbepälsade magen, så några långpromenader har det inte blivit för henne. Smilla ville inte ens följa med ut i skogen häromdagen. Hon satt och tjurade på bron trots att jag ropade på henne, så till sist fick jag gå tillbaka och hämta henne (då var jag ganska irriterad, för hundar förväntas ju ändå tycka att det är roligt att springa i skogen!). Jag använder sällan täcke på hundarna när de är lösa, men när de går i koppel och det är kallt tar jag på dem täcke.

Jag och Patrick har slängt massor av möbler och saker och kläder ... Simon kommenterade klädutrensningen med att vi ju kunde ha skänkt kläderna till typ Afghanistan "för vi hade ju kunnat klä ungefär halva befolkningen" som han sa. Jag är duktig på att spara kläder men inte lika duktig på att ta fram dem igen när nästa barn har vuxit i dem.

Förra veckan testade jag förresten en spikmatta (Shakti) som en kollega har köpt, och kanske kan jag förmå Patrick att pröva också (fast han är egentligen skeptisk till sådana saker). Det var inte obehagligt alls att ligga på spikmattan, för "plastnubbarna" sitter så tätt. Däremot vet jag inte om det har någon effekt, för det är förstås som med allt annat, att man ska göra det kontinuerligt för att det ska göra någon nytta.