tisdag, november 04, 2008

Ny jobbvecka

Fast jag har fortfarande ett gäng elever på APU (arbetsplatsförlagd utbildning), så det ger mig tid att tillverka och sammanställa nytt undervisningsmaterial. Jag tror att det är många lärare som använder en hel del av sin skapande förmåga (och lust!) för att göra sitt eget material. Det är riktigt, riktigt roligt! Dessutom har jag påbörjat en datorutbildning, och jag har redan fått användning för mina nya kunskaper. (En del fortbildning kan ju annars vara rätt bortkastad.) Idag har det för övrigt varit invigning av "Teknikcollege", vilket i princip innebär att skolan har fått en kvalitetsstämpel.

I söndags var jag, barnen och Olivia på lure coursingträning i Dvärsätt. Det var lite kallt och halvruggigt, och Olivia var väl inte direkt på hugget, men hon sprang i alla fall lite halvhjärtat efter den i hennes ögon gigantiska plastpåsen. Det dök upp en hel del människor och hundar, såväl bekanta som obekanta. Vilket gäng vi ska bli till sommaren! Vi hade dessvärre inte tid att vara kvar under hela träningen utan åkte när Olivia hade sprungit klart, för vi hade bestämt oss för att städa upp det sista i huset och på tomten ifall det skulle börja snöa (det var därför vi inte hade med de andra hundarna också). Denna vecka har garaget kommit på plats så nu är det lite mer byggskräp att ta reda på. Och så har jag beställt massagebadkaret också. Till sist! Hur svårt som helst att sitta och titta på en datorskärm och gissa sig till hur det ser ut i verkligheten ... Inget av de badkar som vi har sett på firmorna i Östersund har nämligen fallit oss i smaken, så vi beställde ett som vi tror kommer att bli bra.

Två offentliggöranden kan jag passa på att göra: Voice har flyttat, och Diva väntar valpar med Jazz.