lördag, november 01, 2008

Speedad

Så känner jag mig ibland ... När jag har för mycket att göra. När jag vill för mycket. Allt handlar nämligen inte om måsten. När jag kommer hem efter jobbet brukar jag göra massor av saker - helst allt på en gång - och det tar ett tag att varva ner. Men när jag väl har gjort allt jag tycker är lämpligt att göra så är det så himla skönt att bara slappa med barnen ett tag, innan de minsta ska läggas. De är snälla att lägga. Vi har aldrig hållit på med några utdragna procedurer, och vi gör likadant vid lämning på dagis. De är snälla där också, och omtyckta. Om det är något som Bräcke faktiskt har, så är det en riktigt bra förskola (naturligtvis beroende på bra personal; det är ju de som är kärnan i det hela). Förhoppningsvis är förskolan som Indra och Philip ska börja på i Östersund också bra. Trots att det är lång kö, lyckades vi nämligen få plats på ett dagis som jag tror de kommer att gilla. Det gäller att ha tur ibland. Att byta dagis är ju i sig inget eftersträvansvärt ...

Imorgon är det lure coursingträning i Dvärsätt (Krokom) klockan 12. Vägbeskrivning och information kan fås via Svenska Vinthundklubben nedre norras lure coursingsektion. Länk via min hemsida. Väl mött där!