torsdag, november 20, 2008

Inga valpar nu heller

Men tiden har å andra sidan inte gått ut än. Vi är väldigt nyfikna på vad som döljer sig därinne! Kullen är alltså e. Taraly Black Mamba (Jazz) u. Foxys Nyckelpiga (Diva) - med andra ord blir valparna helsyskon till Whitesnakekullen.

Den här veckan har jag tränat ett pass bodypump, vilket gav mig träningsvärk i sidorna (jag tränar uppenbarligen inte de musklerna i vanliga fall), och ett pass styrketräning. Mer har jag inte hunnit. Det blir förhoppningsvis ett par pass till innan veckan är slut; det är värdelöst att träna alltför sällan för då kan man lika gärna låta bli eftersom det alltid blir som att börja om från scratch. Promenader räknar jag inte som träning. En promenad är ... en promenad och inget mer, även om det är bra för välbefinnandet. Jag blir för övrigt rätt förvånad över alla fåniga träningsformer som dyker upp med jämna mellanrum, typ "vibrationsplattor" eller TNS, som gör att man ska bli vältränad utan att anstränga sig. Jag kan garantera att det är bortkastad tid, såvida man inte ser det som ren rehabiliteringsträning efter en skada, eller om man är så otränad att det är jobbigt att stå upp ...

Vårt massagebadkar har kommit och ska installeras inom ett par veckor! Jag brukar bada varje dag, oftast tillsammans med Indra, så det blir bra med ett badkar som är större än standardstorleken som vi har nu. Dessutom avskyr jag duschdraperier, så något sådant kommer inte att få komma innanför dörrarna i det nya huset. I övrigt har jag inte så många "no no", utan tycker att det mesta är fint bara det är på rätt ställe.