tisdag, juni 23, 2009

Idag hade jag tänkt ...

berätta lite om träningen från veckan som gått, men så läste jag på Sommarhagens hemsida och såg att Marias uppfödning Sommarhagens Faristella avlivades igår i sviterna av ett komplicerat benbrott under en lure coursingträning för en månad sedan. Plötsligt kändes det inte så angeläget att skriva om någon träning ... Jag har träffat Stella och hennes matte ett antal gånger under olika aktiviteter, och även om det är otroligt tragiskt varje gång någon dör en för tidig död, så känns det extra mycket när det är någon man känner själv ... Jag sörjer med och tänker på er.

I hundhimlen kan Stella återigen springa snabbt, snabbt och tävla med själva vinden ...

Och själv vet jag inte om jag vågar ägna mig åt lure coursing igen, även om jag vet att olyckan kunde ha hänt precis när och var som helst, och att ingen skugga må falla på någon av dem som var med och arrangerade själva träningen.