söndag, juni 28, 2009

Värme!

Äntligen kom den då, värmen som vi väntat så länge på! Dessutom kom matjorden, och vi har ägnat ett par dagar åt att kratta och platta ut 180 kubik. Det var JOBBIGT i värmen! Som i en öken! Sedan har vi sått och vattnat och vattnat och vattnat ...

Efter att altanen blev klar förra veckan, byggde vi även om farstukvisten (entrén) och det blev en milsvid skillnad mot hur det såg ut förut. Det som fattas nu är plattor på framsidan och ännu en altan på baksidan. Fast just nu håller vi på att lägga ut tryckimpregnerat virke runt garaget och huset för att kunna fylla grus in mot grunden och för att gräsmattskanten ska bli skarp och någorlunda rak.

I tisdags sprang jag min träningsrunda på 31 minuter och kände mig himla nöjd med det, men efter det har jag inte sprungit ett steg för jag har varken hunnit eller orkat. Däremot har jag tränat styrketräning som vanligt.

Hundarna uppskattar kvällspromenaderna mer än dagens övriga promenader nu när det är så varmt. Barnen har varit på Lövstabadet och Frösö zoo och lite av varje. Nästa vecka börjar Storsjöcupen för Simon. Det är massor av lag som deltar, tror det är ungefär 360 i år.