söndag, juni 21, 2009

Memma ny Internationell champion, och Nikki har fått sin WR-licens!

Sagas mamma Play A While Lady Orlando ("Memma") blev BIS-2 i Polen igår, och fick samtidigt en ny titel: internationell utställningschampion! Grattis!!!

Skyborne Say You Love Me ("Nikki") fick igår sin whippetracelicens och är därmed den första Skybornehunden som fått detta! Grattis!!!

Saga och jag har gått runt Frösön idag och tränat på en massa saker, och så har vi åkt bil till elljusspåret. Bilåkning måste vi träna på eftersom hon tycker att det är otäckt att sitta i buren när hon åker, och våra hundar åker alltid i bur så det är bara att bita i det sura äpplet och träna. Hon gnäller ingenting, men hon sitter upp och tittar ut och slickar sig om nosen, stackar'n.

Igår sprang (och gick) jag min träningsrunda på 35 minuter. Det var apjobbigt, och jag ångrar att jag valde en slinga som är så himla kuperad. Blä. Men det blir väl kanske lättare när man tvingat sig runt den ett antal gånger. Underlaget är i alla fall riktigt bra.

Jag var förresten i Badhusparken med barnen igår, och där träffade vi "Nellie" från vår senaste kull. Hon är en jätteglad och trevlig valp, precis som när hon var liten. Vi träffade henne för ungefär en månad sedan också, så jag kände igen henne på långt håll. Det finns ju tyvärr inte så väldigt många whippetar här i sta'n ...