torsdag, juni 21, 2007

LC igen

Diva 19 juni 2007
Fokuserad Smilla insnörd i kopplet, 19 juni 2007.
Foton: Jonny Björklund

I tisdags var vi på lure coursing igen på Alnö utanför Sundsvall. Eftersom det är ett hoppfält (för fallskärmshoppning, tror jag) hålls gräset tillräckligt kort där för att det ska fungera med lure coursing även på sommaren. Diva och Smilla sprang två godkända provlopp var, så nu fattas bara licensloppet för att deras licenser ska vara klara. Jazz fick springa ett ensamlopp först (eftersom jag var osäker på om han skulle få för sig att volta igen men det gjorde han inte) och därefter ett provlopp, som även det godkändes. Det ska dessutom vara en annan licensgivare på ett av de tre loppen, så jag ska försöka lista ut var och när vi kan genomföra de loppen. Det finns ju inte alltför många träningstillfällen att välja på. I tisdags började träningen fem och vi var kvar till slutet eftersom licenspappren skulle fyllas i, så vi var inte färdiga förrän framåt halvtiotiden - och det blir alltså långa kvällar för de som ställer upp och ordnar träningarna. En eloge till er! Felix och Philip var med mig och de var snälla trots att klockan hann bli så mycket. Felix fick till och med hjälpa till att släppa Jazz en gång, och det fixade han också.


Jag verkade hovarna på Music och Sunny idag och släppte dem sedan i hagen bakom stallet, dit jag även förpassade Melody sedan jag sett att hon försöker sparka undan Lightning när han ska betäcka Morris som börjat brunsta nu. När jag skulle sära på stona lyckades jag tyvärr samtidigt vrida knäet så att det hoppade ur led och tillbaka igen, men ledbanden blev så uttänjda att jag nu är ordinerad total vila i minst två och i värsta fall sex veckor. Kul ... (Och det var faktiskt inte hästarnas fel. Det är lättare att få sådana här skador när man är gravid.) Jag undrar hur jag ska kunna genomföra utställningarna jag anmält hundarna till. Hoppas bara att skadan läker snabbt, för jag är definitivt inte någon som gillar att ligga på rygg och låta tiden gå.