lördag, juni 30, 2007

LC-licenser!

Smilla och Jazz fick sina av mig efterlängtade lure coursinglicenser idag i och med att de godkändes på prov- och licenslopp vid träningen i Kluk, Alsen. TACK Susanne och Lina för att ni arrangerade och dömde dagens lopp! Det var lagom varmt och hundarna sprang bra. Diva fick tyvärr vara hemma pga hälta.

Ytterligare en hund fick sin licens idag: Sommarhagens Eldorado. Tre till whippetar var med och sprang (varav en redan har licens) så innan året är slut hinner säkert ännu fler licensieras så att de kan vara med på framtida prov (alltså tävlingar). Synd nog verkar det som om de sista proven för året som man fortfarande kan anmäla sig till äger rum i Småland och Skåne och det blir ju lite långt att åka när det är de första proven de ska vara med på, så vi laddar inför nästa år istället. Kanske hinner Diva få licens innan dess också.

Nu när halva året har gått har vi uppnått några av målen jag hade inför 2007 (där ingick nämligen lc-licenser och CK:n), så nu hoppas jag att mitt skadade knä läker snart så att jag kan börja lägga spår igen. Kanske går vi inga anlagsprov och öppen klassprov förrän i höst när bäbisen är född, men jag tycker att det är roligt med själva träningen också.

Vi har fortfarande två kattjejer som inte är tingade ännu: den trefärgade och den svarta. Vi tror att den trefärgade blir långhårig och den svarta korthårig. Vi har fått massor av svar på annonsen och allra populärast har den cremefärgade hanen varit, förmodligen beroende på att det är en så ovanlig färg på vanliga huskatter.

Dessutom är Morris hingstföl samt den fuxfärgade ettårshingsten till salu, för den som har plats och tid med ett lite större djur än en katt. =)