tisdag, oktober 16, 2007

Smilla löper

Philip på ishallen

Smilla började löpa häromdagen, och idag ser det ut som om Diva också är på gång. Min plan har fram tills nu varit att para Diva med Jazz och Smilla med en annan hane, men då utgick jag från att de inte skulle löpa samtidigt eftersom de inte gjort det tidigare. Nu har jag mindre än två veckor på mig att bestämma om båda ska paras eller bara den ena - och vilken som i så fall ska paras ... Jag vill hemskt gärna spara en valp från båda tikarna - men hur jobbigt skulle det vara att ha två kullar samtidigt? Och hur hittar man bra köpare till två kullar? En tanke jag har är att para båda med Jazz, för då får jag möjlighet att jämföra två kullar efter honom på en och samma gång, och det vore synnerligen intressant, tycker jag själv. Diva och Smilla är för övrigt inte särskilt lika varandra förutom höjdmässigt. Diva är ganska mycket kraftigare och har väldigt lätt att lägga på sig muskler medan Smilla är mer finlemmad. Om ni har några tankar om parningarna får ni gärna höra av er med synpunkter ... Eller berätta om ni är intresserade av en valp, för den delen. Det blir intressant att se vad det blir för färger!

Kattmammorna har inte fått några ungar än. De är vansinnigt tjocka, nästan sprickfärdiga, så det är nog inte så lång tid kvar. Maniac har till och med blivit klumpig! Hon tar sig knappt upp på klös- och klätterställningen där de brukar sitta och äta ...

Annars är det väl som vanligt här. Idag tittade jag på när Philip åkte skridskor med dagisgruppen, och nu ikväll har Felix hockeyträning och Simon är på skoldisco, så det är två hämtningar som återstår innan kvällen är över. Vi har städat bort en massa sommarkläder och slängt en del "rat" som vi samlat på oss. Vi är inte riktigt färdiga med sorteringen än, men det blev mycket gjort igår när Patrick var hemma.

Vi har beställt tid för dopet av Indra och Philip (de andra döptes som bäbisar), så det är lite planering inför det också - men det känns mest bara roligt.