onsdag, oktober 03, 2007

Sommar?

Det ser ut som om orkidéerna i köksfönstret längtar ut. Och ja, man skulle ju kunna tro att det är sommar igen med tanke på vilket vackert väder vi haft idag. Faktiskt varmare också än många av sommardagarna det här året.
På förmiddagen försökte jag ta bilder av Philip och bäbisen, men jag fick inte till några som jag blev nöjd med. Ljuset var inte bra, bäbisen blev less, barnen ville inte titta åt samma håll samtidigt ...
och dessutom var blixten tydligen rätt otäck. Jaja, så är det ibland. Eller kanske ofta. "Men mamma ... Lägg inte ut den där bilden, de ser ju jättekonstiga ut", sa Simon till mig nyss. Bara så ni vet: Barnen ser inte ut exakt så där i verkligheten!

Efter lunch gick vi ut tillsammans med hundarna, fikade, solade (jag försökte), sov (bäbisen) och lekte (Philip och hundarna). Kattmammorna är högdräktiga. Igen. Patrick bara suckade när jag berättade det för honom. Går det att sälja kattungar mitt i vintern? De här kommer att vara flyttklara vid jul ... Sedan blir det p-piller och/eller kastrering som gäller för kattmammorna och de två ungarna vi behöll från i somras. Den här gången ska jag vara stenhård; vi ska inte ha kvar NÅGON kattunge ur de här kullarna. Det räcker med fyra katter, även om de är både snälla, söta och trevliga. Jag tror nämligen inte att de blir vare sig snällare, sötare eller trevligare av att bli en till - snarare tvärtom.

Nu ikväll sålde vi Audin, en jättebra bil vars enda fel var att den inte är en avant (alltså kombi). Nu måste vi köpa en till bil så fort som möjligt. Barnen ska skjutsas till träningarna fem dagar i veckan, förutom all annan "måste-körning" till och från jobb, affär, dagis osv. Imorgon ska jag försöka mig på att hämta Philip från dagis med Sebastians moppe. Philip såg väldigt skeptisk ut när jag berättade det - med all rätt.

Till helgen ska vi inte åka på utställningen i Sundsvall, eftersom jag missade anmälningsdatumet då jag inte var helt säker på om jag verkligen ville och orkade vara med. Till er som ska dit vill jag passa på att säga lycka till!