söndag, oktober 28, 2007

Veckan som gått: vecka 43

Kattungarna har öppnat ögonen - dock inte Solo, som ju är två dagar yngre än de andra.
Dessutom sov han på bilderna ...
Det viktigaste som hänt denna vecka är att Diva har parats med Jazz, så förhoppningsvis blir det jullovsvalpar i olika färger, leveransklara i slutet av februari. Smilla har inte varit intresserad av att bli parad, så om inget händer på den fronten tills i morgon får hon alltså vänta tills nästa löp. Philip vill ha en valp i julklapp. När jag frågade vilken ras det skulle vara så sa han att han vill ha en taxi. Hi hi! Nu blir det förstås ingen taxvalp, men han ville att den skulle vara svart också, och det kanske blir möjligt! Inte till jul, förstås, men ganska snart efter.
Jag och Patrick har gått handledarutbildningen tillsammans med Sebastian för att han ska få övningsköra med oss. 500 kronor per person kostade det (även för Sebastian), och utbildningen var tre timmar lång. Det känns faktiskt lite spännande med övningskörningen ... Jag måste försöka uppdatera mig lite när det gäller alla trafikregler också. Det var nitton år sedan jag tog körkort, så jag har haft det precis halva livet nu.
Den kommande veckan har barnen höstlov, så vi ska försöka hitta på lite roliga saker tillsammans. Sebastian ska vara i Vetlanda hela veckan. Både han och vi andra längtar tillbaka dit, så jag hoppas att han vill komma hem igen när veckan är slut ... Tur att han bara är sexton än.