torsdag, februari 19, 2009

En liten sol!

Skyborne All Summer Long, "Soleil". Foto och ägare: Pia Fernqvist, Eskilstuna.
Höger sida. Tack Pia för bilderna!
Här hemma har vi, i brist på valpar att hålla reda på, fixat lite mer med huset. Vi försöker genomföra små projekt mest varje dag. Så har vi till exempel kopplat på strömmen till massagebadkaret och premiärbadat; rörmokaren har kopplat in toan på övervåningen och dragit fram vattnet till duschpalatset och tvättstället -duschpalatset ska för övrigt komma imorgon och jag är lite orolig för att inte få in det genom toalettdörren, och tvättstället har vi inte ens lyckats se ut än eftersom jag har så speciella önskemål på det; vi har försökt hitta lämpliga mattor till vardagsrummen utan att lyckas (jag vill ha en vit lurvig matta med måtten 140 x 140 cm till övervåningen, men det verkar vara helt omöjligt att få tag i); vi har köpt lampa nummer 23 eller vad det nu var jag kom fram till, osv ...
Patrick har hört att Indra kallas "busdockan" på dagis, och det är nog en bra benämning på henne. Philip är så stolt över henne och har inte en enda gång beklagat sig över sin lillasyster (vilket inte heller de andra har gjort, vi har väldigt förståndiga barn, men Philip är ju med henne hela dagarna i och med att de går på samma dagis).
Kylan har gett med sig lite nu, och när det blir ännu lite varmare framöver våren kommer vi att samla ihop några whippetägare (eller vinthundsägare) häromkring och gå på promenad på något lämpligt ställe med hundarna. Jag ska klura på om vi kan hitta på någon annan gemensam aktivitet också framåt sommaren. Förslag mottages tacksamt!