fredag, juni 30, 2006

Dagens äventyr

Det har varit jättefint väder idag och vi har varit nere vid sjön med barnen och badat (fast jag tittade bara på - vattnet är alldeles för kallt för min smak). På kvällen tränade Patrick och jag bröst, och för första gången på länge kändes det bra med bänkpress. Inte det minsta ont i axlarna hade jag, och jag kände mig till och med riktigt stark.

Hundarna är lösa ute hela dagarna och de trivs alldeles förträffligt. Blaze är så gott som rumsren redan och vi tycker att hon är så duktig. När hon och Jazz blir trötta går de in och lägger sig i hundrummet som jag gjort iordning. Whippettikarna brukar ligga kvar ute i gräset och sova. Alla hundarna utom Blaze har nu fått stötar av elstängslet, så de går långa omvägar runt Lightnings hage. Blaze går däremot in i hagen och tittar på Lightning ibland. Tur att han är snäll och van vid hundar ...

Det sista jag och Patrick gjorde idag innan barnen skulle lägga sig var att vi körde en sväng med crossarna. Det skulle bara bli en kort tur, var det tänkt, men vi var ute LÄNGE eftersom skogen hade ändrats en hel del sedan jag var liten ... Stigarna fanns förstås inte längre, och det var supersvårt att köra. Skogarna här är stora, kan jag berätta. Så himla glad blev jag när vi till slut kom fram till en f.d. traktorväg som vi kunde följa. Det är inte första gången jag (omedvetet) tar med mig Patrick på konstiga utflykter, men annars brukar det mest vara med bilen. Spännande var det i alla fall, och jag är helt slut i kroppen nu - särskilt i "greppet", dvs händer och handleder. Barnen var nog mest intresserade av att se att crossarna var välbehållna (men skitiga!) när vi kom hem med dem. De skulle bara veta hur det såg ut där vi körde ...