lördag, juni 24, 2006

Inga bilder idag heller ...

Mycket städning har det blivit idag också. Jag har rensat bort alla gamla saker från sadelkammaren, sopat tak, väggar och golv och hängt upp våra nya saker. Det blev rymligt och fint. Tänk vad många timmar jag och min storasyster Pernilla tillbringat i vårt stall ... Det är många minnen som kommer tillbaka och det känns ganska vemodigt och nästan tragiskt att vi bor 17 mil från varandra och inte träffas så ofta. Men det är i alla fall närmare nu än det varit de senaste femton åren!

Fler saker vi gjort under dagen: Vi fyllde ett helt förråd med - ja just det, förrådssaker. Kattungarna hjälpte till så gott de kunde genom att vara söta och roliga och lagom busiga. Dessutom städade vi ur husvagnen (tråkigt!) och hängde undan alla kläder och fyllde en hel hästtransport med sådant som ingen ville ha och som ska köras på soptippen på måndag. Inte bara kläder, förstås, utan allmänna saker som inte längre används. Himlar, vad man samlar på sig mycket!
Jag har tagit fram mitt gamla prisrosettskåp också och blev förstås nostalgisk när jag tittade på alla rosetter som betydde så mycket för mig en gång i tiden. Jag undrar var jag ska göra av de nya rosetterna ... Hundrosetter tar så stor plats jämfört med hästrosetter, av någon anledning. Just nu ligger de bara i bokhyllan och är lite skrynkliga efter flytten. Det är konstigt att tänka på att rosetterna kommer att överleva både hundarna och hästarna som vunnit dem. Sorgligt, eller hur?
Några bilder har jag inte hunnit ta idag heller. Dagarna går ju så fort!