lördag, juni 03, 2006

Hingstarna

Felix och en av Sarahs tvååriga welsh mountainhingstar e. Molstabergs Sandstorm. Denna är halvbror till Sarahs årsföl Tiara. Båda är u. Tiopi.
Philip med vår tvååring Skyborne Lightning. Diva sitter och håller koll i bakgrunden.

I hingsthagen går fem hingstar: tre welsh mountainhingstar (samtliga tvååringar), en ettårig halvblodshingst och en treårig islandshingst. De är jättesnälla och fungerar mycket bra tillsammans.

Jag verkade hovarna på Diskett och Skyline idag. Skylines föl, Love Story, är så himla kaxigt och försökte till och med klättra upp i mitt knä när jag satt utanför stallet och drack kaffe efter att jag verkat klart. Han är fortfarande en riktig sötnos och rör sig väldigt bra. Framåt vintern kommer han förmodligen att få sällskap av ännu en liten hingst (förutom Lightning). Mer om det när det är klart. Love Story borde förstås säljas och blir nog till salu framöver. Sunny kommer vi däremot att behålla tills vidare. Hur ska jag någonsin kunna sälja ett stoföl med Morris som mamma?!? Hennes föl har dessutom olika fäder och det är förstås intressant ur avelssynpunkt.