onsdag, juni 14, 2006

Felix åtta år!

Idag fyller Felix åtta år: grattis!

Det mesta av vårt möblemang är nu på gården i Åhn utanför Bräcke. Patrick och en bekant till oss körde upp med det förra veckan, så nu bor vi i vår husvagn på Priscillagården medan vi städar ur. Dessutom jobbar jag ju till och med idag. I natt ska Patrick och Sebastian åka upp med Melody och Music. Morris och Skyline ska på betäckning senare i veckan, och i slutet av veckan åker vi upp med Diskett och Lightning till Jämtland och tar samtidigt med oss det sista av våra saker (inklusive husvagnen, förstås). Jag gruvar mig lite inför resan upp, eftersom jag måste köra den ena bilen hela vägen med husvagnen eller hästtransporten. Det är lååångt att köra åttio mil själv!

Med oss flyttar även en av Priscillagårdens söta kattungar: en långhårig trefärgad hona som Philip köpt (för fem kronor!) och som han envisas med att kalla "Tjej", trots att jag föreslagit massor av andra namn. Vi får väl se vad det slutgiltiga namnet blir. Ytterligare ett litet djurbarn kommer också att flytta med oss, men det berättar jag mer om en annan dag.

Patrick har sagt vid något tillfälle att det aldrig skadar att vara stark, och det håller jag förstås med om ... Tills igår! Vi skulle äta på en lunchrestaurant och jag bad Patrick att köpa en till dricka eftersom det var så varmt. Patrick trodde att det skulle vara vakuum i drickakylen eftersom den nyss öppnats så han drog till lite extra i handtaget - varvid hela dörren följde med! Nej, den gick inte att laga heller, eftersom gångjärnen gick sönder ... Ägaren till restauranten (och dörren) försökte sätta tillbaka dörren men fick ge upp och lutade den till sist bara mot kylskåpet. Inte kunde vi låta bli att skratta heller trots att vi ju skämdes lite också.