fredag, juni 23, 2006

Midsommar!

Efter flera dagars fixande och städande börjar det bli riktigt bra! Barnen har klippt gräsmattan (den är stor!) och rensat ogräs, och jag och Patrick har rensat i förråden tillsammans med mina föräldrar. Det är många saker som ska sparas till kommande generationer, eftersom det finns så många minnen förknippade med mina släktingars liv här på gården.
Lightning trivs i sin nya fina hage men saknar sina killkompisar. Han håller uppsikt över tjejerna i sommarhagen och gnäggar till dem ibland. När gräset är mer nedbetat i hans hage kommer jag nog att flytta Diskett till honom; hon har så lätt att bli tjock och borde egentligen bara gå på skogsbete. Jag tycker inte att hästar ska behöva vara ensamma i onödan och särskilt inte unghästar.

Alla är så förtjusta i våra kattungar och vår lilla hundvalp! Bilder kommer så snart jag hinner. Patrick har lovat att följa traditionen att skydda gårdens människor och djur på alla sätt han har till förfogande (och det betvivlar jag inte), så ovälkomna "gäster" (läs: bloggskriverskans hundar) blir inte långlivade här ... Alla andra är naturligtvis varmt välkomna!
Det är knäpptyst här på nätterna och vi sover mycket längre än vi brukar på morgnarna. Det är så skönt att ha sommarlov! Vi har hunnit träna på gymmet ett par gånger den här veckan och det känns förstås bra, även om gymmet inte har lika många maskiner som det vi vant oss vid i Vetlanda. Människorna vi har pratat med på gymmet är trevliga, och jag har till och med hunnit träffa en "gammal" klasskompis som också tränar och dessutom är lärare som jag. Kul!
Imorgon ska jag försöka ta mig tid att ta lite bilder här så ni får se hur det ser ut. Från fönstret på kontoret ser jag just nu Melody, Music och Diskett på rad i hagen. Trots att klockan är halvett på natten är det fortfarande ljust ute ... Det hade jag faktiskt glömt!