lördag, augusti 26, 2006

Bilder från Bodsjön

Alva är inte så förtjust i att bada ... Men hon är bra på att simma. Blaze och Jazz simmade frivilligt flera gånger igår utan att vi lockade dem eller följde med ut i vattnet.
Visst hade det kunnat bli ett fint uppställningskort av Diva? Om inte om hade varit ... Diva ville inte stå stilla på bryggan som gungar vid minsta rörelse (därav min arm och hennes motspänstiga look) och alla andra hundar ville stå framför kameran. Svansen till vänster tillhör Blaze.
Vägen till Bodsjön kallas Statvägen, men den är numera bara en halvt igenvuxen stig. Här gjorde vi våra långritter på ridlägren på 1980-talet. Patrick och jag har gått till Bodsjön med hundarna några gånger nu i sommar, och det är så himla mysigt ... Hundarna älskar det också. Tyvärr kan man inte styra barnvagnen här nu, men nästa sommar kanske vi kan köra upp vägen med en fyrhjuling om man börjar i någorlunda tid på våren innan gräset hunnit bli så högt.
Blaze på bryggan. Igår fick hon följa med till Bodsjön för första gången. Vi har tyckt att det är lite för långt för henne att gå dit eftersom hon är så ung, men hon hade inga problem att hänga med de andra hundarna nu.
I ett inlägg på vår gästbok fick jag frågan om vi kommer att ta valpar efter Blaze så småningom. Svaret är ja, jag tror det ... Även Blaze ska ställas ut och delta på MH och efter det kommer vi att ta ställning till om hon ska användas i aveln. Hon är i alla fall jättefin nu! Hon är Patricks hund så jag ska peppa honom att visa henne själv. Han tycker egentligen att det är lite fjolligt med utställningar ...
Vår nästa valpkull kommer att bli en whippetkull. Diva ska paras under vintern/våren 2007. Vår plan är att para henne med Jazz, så jag hoppas att han kommer att motsvara våra förväntningar. Annars finns det ju många andra snygga whippethanar i Sverige!
Nu har jag jobbat i två veckor och på måndag börjar barnen skolan vilket nästan innebär att sommaren är slut. Jag hoppas det blir en fin höst ... Och att mina nya elever är lika trevliga som mina "gamla"!