lördag, augusti 12, 2006

Sjöodjur?



Sebastian och Smilla

Några kilometer från oss finns det en badvik som kallas Drevviken. Den är mycket långgrund; till och med Philip kan gå minst hundra meter ut utan problem och han är bara en meter lång. Nu i kväll tog vi med oss Smilla och Diva dit för ett kvällsdopp. Vattnet är supervarmt och det är finkornig sand där så både hundarna och barnen tyckte att det var roligt att bada.

Jag har avmaskat hästarna och hundarna och verkat hovarna på Morris och Skyline och deras föl. Fölen var jättesnälla (precis som stona) trots att det var första gången de verkades. Jag satte fast dem i mittengången tillsammans med sina mammor och de stod helt stilla. Jag hoppas att det håller i sig. Våra andra unghästar är också snälla att fixa med. Lightning blir så glad när jag visar att jag har grimman med mig att han gnäggar och galopperar till mig. Han tycker att det är roligt när man håller på med honom.