måndag, januari 08, 2007

Grabbarna

Ekbäckens Jarrah född mars 2006, e. Heniarth Yarra-Glen u. Ekbäckens Jasmine -Twyford My Man
Skyborne Lightning född juni 2004, e. Ysselvliedt´s Special Edition u. Ysselvliedt´s Sky Line - Colne Heartsease. Lightning är godkänd för avel och kommer att stå till förfogande för friska ston i sommar.
Skyborne Love Story född maj 2006, e. Vardra Santos u. Ysselvliedt´s Sky Line - Colne Heartsease. Till salu.

Jag vet inte om den dåliga bildkvaliteten beror på att jag bytt minneskort, att jag har zoomat eller att upplösningen är för dålig ... Jag får väl mixtra lite och se om jag kan få till bättre bilder framöver. Annars blir det nog till att byta kamera, antar jag.

Skyline sköter sig bra och verkar trivas hos sina nya ägare. Tänk, vad få hästar det ser ut att vara nu i hennes hage här hemma: "bara" sex hästar. Jag trodde inte att skillnaden skulle vara så tydlig ... Jag saknar henne verkligen, trots att vi ju ändå har "stallet fullt". Hennes ena dotter i Danmark (e. Vechtzich´s Hywel) dog i oktober pga en sprucken cysta på en äggstock, om jag förstod dödsorsaken rätt. Tråkigt ... Hennes andra dotter, som är helsyster med Lightning, finns dock kvar på stuteriet och väntar föl framöver sommaren.

Jag tittar noga på Disketts mage varje dag för att se några förändringar på den - men icke. Hon är så tjock också, och det underlättar ju inte saken. Det blir hennes första föl - förstaföl är ofta små - och dessutom är Lightning 20 cm lägre än henne (hon är 140 cm), så fölet kommer säkert att se pyttelitet ut ... Det ska bli så kul att se hur det ser ut. Det är ju bådas första avkomma, och kombinationen rent härstamningsmässigt är säkerligen inte gjord förut - så det kan ju bli nästan vad som helst, känns det som. Men jag gissar på att det blir en ponny, i alla fall ... :)