måndag, januari 01, 2007

Äntligen snö!

Barnen har varit ute med skidor och kälkar idag, för det har äntligen kommit några centimeter snö. Igår var det soligt och fint väder. Felix red på Melody i tio minuter ungefär och det gick jättebra. Sedan kom några av våra sommargrannar med en nyårspresent, en ostbricka, och de var så glada över julklappen vi gav deras släktingar på julafton. Stämningen i den här byn har verkligen varit usel genom åren, men vi gör vårt bästa för att förändra det.

Vi gick en promenad till Bodsjön med hundarna på nyårsaftonens förmiddag (det har vi gjort idag också), och på kvällen gick vi utan hundar till ett vindskydd en bit ned längs Gimån och grillade och sköt raketer. Det var månsken, men vi hade ändå utrustat oss med lampor, och Philip hade en egen pannlampa och tyckte att det var så spännande alltihop. Vid tolvslaget tittade vi på när grannarna sköt sina raketer. Varken hästarna eller hundarna brydde sig det minsta.

Några nyårslöften har jag inte avgett. Jag tycker inte om oprecisa mål av typen "jag ska motionera mer" för då vet man ju inte när eller om man har uppnått det. Dessutom är det inget jag kan komma på som jag vill förändra heller, för jag försöker alltid göra mitt bästa (vilket jag tror att de flesta försöker). Däremot har jag ett antal mål när det gäller de aktiviteter jag ska ägna mig åt med hundarna och hästarna, men det skriver jag mer om en annan dag.