torsdag, januari 17, 2008

Pojkar

Valparna är 3,5 veckor gamla nu. I måndags började de få "vanlig" mat. Eftersom vi utfodrar våra hundar med Royal Canin, så får även valparna RC:s valpfoder. Jag trodde att valparna skulle vara ointresserade av maten första gången jag gav dem, men oj vad jag bedrog mig! De blev överlyckliga och fullkomligt slukade det lilla jag gjort iordning, och nu ger jag dem tre gånger per dag - ska utöka till fyra gånger från och med imorgon.
Alla valparna är mycket fina och välpigmenterade med svart mask och mörka ögon.
Jag passade på att ta några bilder när de var någorlunda trötta, för då är det lättare att få dem att sitta stilla ... Nästa gång kanske jag tar några lekbilder istället. På söndag är de fyra veckor och förhoppningvis får jag till bilder på allihop då. De röda hanarna finns fortfarande kvar till salu.

Magi är avvand från mamma Morris och har börjat gå med Jarrah istället. Det fungerar bara bra, och Jarrah är snäll mot sin lille kompis. Nu har vi alltså två hästar på stall (dvs de står inne på nätterna och är ute på dagarna) och tre i lösdriften. Allihop äter hösilage, och dessutom utfodrar jag hingstarna med havre. Morris har fått sluta med havren nu efter att Magi vants av. De blir ändå tjocka av att ha fri tillgång på hösilage.

Felix ska på hockeycup i Kramfors i helgen och han ser verkligen fram emot det. Vi har köpt ett nytt bröstskydd och nya byxor åt honom så att han ska få känna sig extra fin. Det är så roligt med Felix, för han är alltid glad och nöjd - en lycklig liten pojke.