måndag, januari 21, 2008

Skyborne Still of the Night

Vissa valpar har en förmåga att fastna på bild oftare än andra ...

Idag har Patrick varit själv med Indra på förmiddagen när jag jobbade. Det gick bra trots att Indra egentligen bara äter bröstmjölk fortfarande. Jag försöker ge henne lite gröt varje dag, men hon äter inte tillräckligt för att bli mätt av det. Av någon anledning låtsas hon i alla fall inte om att hon är hungrig när inte jag är hemma ... När Simon var tre månader gammal började höstterminen på universitetet, så då var Patrick hemma medan jag var på skolan - dock var det bara fråga om 10-15 timmar i veckan. Varje gång jag skulle åka mjölkade jag ur lite för att Patrick skulle kunna ge Simon mat om han blev hungrig, men jag tror inte att han ville ha maten en enda gång.
Igår klippte jag klorna på valparna. Det är nästan lite synd om Diva nu när valparna äter, för de ser ganska våldsamma ut, och trots att jag håller valparnas klor korta blir det ändå en del rivmärken på hennes mage. Dessutom har ju valparna fått små vassa gäddtänder nu. Diva kommer säkert att tycka att det blir skönt när hennes del av jobbet är gjort för den här kullen. Hennes juver är så stora att hon ser ut som en ko mellan bakbenen, och jag undrar om hon någonsin kommer att se ut som hon gjorde före dräktigheten. Tur att hundar inte är utseendefixerade, som vissa människor är ...