tisdag, januari 08, 2008

Snart kommer nya bilder ...

Valparna är 16 dagar gamla idag och har börjat öppna ögonen. Nya bilder kommer när de har öppnat ögonen helt. De är tjocka och fina och har börjat tulta omkring lite i valpboxen. Philip leker med en valp i taget men har hittills favoriserat de svarta samt den minsta röda tiken. Diva passar på att ta igen sig i soffan medan valparna sover. Idag låg hon på rygg inkilad mellan ryggstödet och en stooor mjukiskanin och det såg himla bekvämt ut faktiskt, även om det inte låter så nu när jag beskriver det ... Jag klippte klorna på valparna förra veckan (då märktes det att det är många hundar!) och denna vecka ska de avmaskas första gången.

Häromdagen verkade jag hovarna på Sunny och Music, och så har jag börjat vänja av Magi. Han är sju månader redan, så jag tycker inte det minsta synd om honom. Tror det är skönt för Morris att slippa sin unge också, för han är stor och välutvecklad och behöver verkligen ingen mjölk längre. Jag ska se om jag kan få hjälp av någon att ta kort på honom så jag kan annonsera ut honom. Den här tiden på året är det väl ingen direkt höjdare att försöka sälja hästar, men jag har inte bråttom med att bli av med honom heller. En häst mer eller mindre, liksom.

Jag har börjat jobba så smått ... Jag ska ha hand om en engelskgrupp ett antal gånger under terminen, och det känns rätt bra att inte släppa kontakten helt med skolan nu under föräldraledigheten. Indra äter fortfarande bara bröstmjölk så jag har börjat vänja henne vid gröt och dessert nu och hon tycker att det är spännande snarare än gott. Hon föredrar tidningspapper! Imorgon ska hon få sin andra vaccinationsspruta, och jag gruvar mig lite inför det eftersom hon blev dålig av den första sprutan.

Annars har det inte hänt så mycket. Felix är på hockeyn och Simon i slalombacken i Gällö ... Sebastian drog 170 i marklyft häromveckan och gjorde 80 i bänkpress. Känns lite konstigt att han på bara några enstaka månader kom upp i samma resultat som det tog mig tre år att uppnå. De som envetet hävdar att det inte är någon skillnad mellan män och kvinnor har nog inte prövat på styrkelyft! ;)