onsdag, januari 02, 2008

Äter och vilar är vad små valpar gör ...

Tik 2
Hanar
Tik 1
Vilar ...

Jag känner att jag ligger efter en hel del nu när det gäller uppdateringar. Vi har haft en mysig avslutning av året med massor av ledighet för oss allihop. De inledande dagarna av de nya året har Patrick däremot jobbat, men det får väl gå det också. Jobba måste man ju ... Diva tar sitt nya "jobb" med största allvar och är en väldigt duktig mamma. Emellanåt tar hon sig lite välförtjänt semester och lägger sig tillrätta i närmsta soffa, med utsikt över valpboxen. Hon har inget emot att vi eller barnen håller i valparna, men Jazz får fortfarande bara gå två steg i trappan innan hon säger ifrån med ett varnande skall. Det ska bli intressant att se om hon ändrar sig när valparna blir större och mer krävande! Jazz är intresserad av valparna och vill gärna nosa på dem om han har möjlighet, medan Smilla mest tycker att de är pinsamma. Eller också är det så att hon har en stor respekt för att det faktiskt är en annan tiks valpar och inser att hon inte har med dem att göra.

Valparna är jättefina, och även om de är lika varandra kan man nu se skillnad på den röda färgen. Några av dem är mycket rödare medan några andra är mer viltfärgade (gråaktiga). Två av dem är fortfarande mindre än de andra: den svarta hanen och den sista tiken. Jag har bestämt tema för denna kulls namn och ni som är snabba med att tinga en valp får vara med och välja mellan de olika namnen jag har valt ut! Temat kommer att vara låtar av Whitesnake; Jazz heter ju egentligen Taraly Black Mamba, och Divas mamma heter Foxys Metallica.

När jag har tid ska jag sammanfatta det gångna året, som ju liksom alla andra år innehöll såväl "ups" som "downs", men som i det stora hela var ett bra år.