söndag, september 07, 2008

Fler premiärer!

I helgen har "Sookie" (Skyborne Your Precious Love) gjort sin utställningsdebut med fint resultat: BIR och BIG-2! Kritik: "8mnd, ok hode/uttrykk. Korrekt bitt, aks. ører, korr. kryss, ok hale, ganske god underlinje, tillstr. brystfylde for alder, utmerket steg og drive , stabil bak , ennå urolig fram. Bra pels og farge." Domare: Gunnar Nymann. Grattis!!!

Här hemma har valparna gått sitt blodspår nr 2, denna gång innehållande tre vinklar men fortfarande enbart ca 75 meter långt. Jag fick hjälpa tillbaka dem till spåret en gång (alldeles i början), men vinklarna löste de utmärkt, och de blev glada över klöven vid spårslutet. Jag hoppas att deras spårintresse är väckt nu, så att jag kan lägga lite längre spår snart.

Sedan åkte vi till rundbanan (Midlanda Hundkapp) med alla hundarna utom Diva, som har börjat löpa (och för övrigt fick följa med till sjön för det dagliga kvällsdoppet som kompensation). Det fanns ingen harförare tillgänglig idag, men valparna, som var med dit för första gången, fick pröva på att springa lite ändå efter en lös "hare" (trasa) och att gå/springa igenom startbox, och Smilla tränade vi i att stå i startboxen utan att krångla eller vända. Det gick bra - peppar, peppar ... Kanske är hon på G nu?

Det har varit vackert väder hela dagen, och jag ångrar faktiskt inte att jag stannade hemma från utställningen i Högbo bruk. Ännu en supertidig morgon för oss alla kändes inte som ett roligt alternativ idag ... Och vi hann ju med en hel del andra saker istället.