fredag, september 26, 2008

Ännu en arbetsvecka ...

På eftermiddagarna och kvällarna går vi ut och går, de i familjen som är hemma och hundarna. Det är härligt nästan oavsett väder och vind, men extra trevligt nu när det varit både vackert och varmt. Jag har passat på att träna när eleverna har varit på andra aktiviteter, och jag har till och med hunnit med ett par lunchpromenader. Igår var jag på teater med eleverna, "Förödelsedagsbarnet" hette den. Bra skådespelare och rätt bra innehåll - men ganska annorlunda!
Voice har hunnit bli nio månader gammal.


Några av alla blommor som är vackrast på hösten ... Tycker jag.

Patrick är klar med sin utbildning till vakthavande befäl (VB). Grattis! Och ni som har undrat om innebörden i Robert Frosts dikt: För mig handlar den om att man måste välja sin egen väg här i livet och inte bara följa strömmen för att det är enklast. Dessutom anser jag att man måste stå upp för det man tror på, även om det är jobbigt ibland.