fredag, september 05, 2008

Vad man kan göra ...

de kommande dagarna om man har hund:
1. Åka till utställningen i Högbobruk lördag- söndag. Vill man titta på vinthundar finns det möjlighet båda dagarna (SvVk-utställning lördag och SKK-utställning söndag).
2. Åka till Midlanda hundkapp på söndag. Träningen börjar ungefär 14, men banan ska fixas innan.
3. Åka till Alnö på lure corsingträning på tisdag kl. 18.
4. Träna viltspår, men tänk på att det är älgjakt!

Jag ska snart lägga de första spåren till Voice och Olivia. Ett dilemma är dock att jag inte har skaffat någon sele än till Olivia. Annars använder jag det redan från början för att markera att det är något annat de förväntas göra, så att de kan förknippa selen och spårlinan med något roligt - om de nu tycker att det är roligt. Det återstår ju att se. Anlagsprovet kan hundar göra från att de är nio månader gamla, så det känns som om det är dags att sätta igång. (Båda valparna är drygt åtta månader redan, och ja, jag tycker fortfarande att de är valpar. Det kommer jag nog att tycka i ett år till!) Frågan är bara hur många som tränar viltspår med sin italienare ... Det kanske inte är någon höjdare? Är det överhuvudtaget möjligt? Nog måste jag testa, i alla fall. Olivia kanske älskar det! Rapport kommer!