söndag, oktober 19, 2008

En snabbis ... Eller kortis ... Eller vad man nu säger utan att bli misstolkad.

Bara några rader så här på kvällskvisten ... Jag har precis suttit och gått igenom "jobbsaker" som jag inte kan göra på skolan eftersom vissa saker är svåra att göra när man har folk omkring sig. Det handlar bland annat om fortbildning. Det finns ett helt gäng kurser som jag kommer att gå när jag har tid, men just nu är inriktningen att bli duktigare på datorer. Kanske lyckas jag till och med färdigställa hemsidan under vintern! Det behövs, eller hur? =)

I förmiddags hade vi besök, och efter det hann vi både träna och springa till Bodsjön fram och tillbaka innan det började bli mörkt (Indra sov; Simon var barnvakt). Patrick utmanade mig och jag vann med två minuter! Hihi! Man behöver ingen PT om man är gift med en träningsnarkoman! (Fast vi kappsprang bara åt det ena hållet; det är ju trevligare att vara lite social samtidigt som man motionerar. Och det är Patrick som är träningsnarkoman - själv har jag inte riktigt lika bra karaktär.)

Indra har blivit en riktig liten tjej nu. Hon älskar att pröva skor (fast det gör ju många småpojkar också) och försöker ta på sig olika kläder och armband. Idag låtsades hon ta på sig örhängen. Hon knycklade ihop små papperstussar och satte dem intill örsnibbarna och ville att jag skulle hålla upp henne så hon fick titta sig i spegeln i hallen. Jag tror hon tyckte att det var fint.