söndag, oktober 12, 2008

Hänt i veckan, v 41

På djurfronten har det varit lugnt. Smilla löper fortfarande, men Diva har slutat löpa och har fått börja umgås med Jazz igen. Jag har fått fyra kalvklövar av en snäll kollega, så nu kan jag slänga den gamla klöven efter att jag lagt spår nästa gång. Inte så fräscht kanske med likdelar i frysen, men vad gör man! =)

Jag har fått PM till KM i lure coursing. Det är drygt 30 anmälda hundar. Smilla måste tyvärr strykas pga löp, men Jazz ska i alla fall få vara med om det inte blir superdåligt väder (riktigt kallt eller regnigt, pga skaderisken).

Det roligaste som hänt denna vecka är att våra vänner Tony och Pia med barn varit hit och hälsat på från lördag till söndag. Deras tjejer blev väldigt förtjusta i Olivia och var jätteduktiga med hundarna när vi bland annat gick på en kombinerad barnvagns- och hundpromenad. Lilla Tindra skrattade så hon nästan kiknade när de stora tjejerna lekte dragkamp med Olivia och nallen. Det finns inget så ljuvligt som barnskratt! Tindra var lika charmig som vanligt, precis som sina storasystrar, och gulligast var nog när Tindra och Indra precis samtidigt bestämde sig för att mata varandra med ostbågar ... Jag tog tyvärr inga bilder, men några av dem som Pia tog finns på hennes blogg: http://my.opera.com/Pia%20A/blog/ Tack så mycket för besöket, och vi ses snart igen! =)