fredag, oktober 03, 2008

Sommarbarn ...

Våra fyra yngsta barn och tre av deras tjejkompisar
Tindra och Indra. Två busiga småtjejer som numera är duktiga "stortjejer" som går på dagis. Snart får de träffas igen! =)

Ännu en arbetsvecka är slut. Två av mina klasser har redovisat sina grupparbeten i "Lag och rätt", som genomfördes i Svenska B och Samhällskunskap A. De har fått välja mellan ett antal kända svenska kriminalfall - idén tog jag med mig från Nifsarpsskolan i Eksjö. Jag gillar detta ämnesområde, och det verkar som om många av eleverna också tycker att det är spännande. Nästa vecka tror jag att Dead Man Walking kan vara lämplig att titta på, fast egentligen hade jag velat visa den för ettorna också, eftersom de har ett ämnesområde i Engelska A som heter just "Crime and Punishment" (i boken Trailblazer). Aja, jag har ju helgen på mig att fundera, och eleverna vill säkert också vara med och bestämma.

Vi har grillat fläskfilé, tomater och majskolvar och ätit det tillsammans med tzatziki till middag. gott var det! Egentligen tycker jag att detta med mat är fullständigt ointressant ... Men när man ändå måste äta - för att överleva - så kan det ju gärna få smaka bra. Ikväll blir det toasts med bl.a. stenbitsrom, creme fraiche och rödlök. Sedan lovar jag att inte skriva mer om mat! Jag antar att det är fler än jag som tycker att det är skittråkigt att läsa om vad folk äter!

Trevlig helg allihop!