onsdag, september 20, 2006

Diverse

Söta Blaze med en av alla leksaker hon anser sig äga.
Någon svampplockare blir jag nog aldrig - men jag känner igen champinjoner på burk. Detta är ingen champinjon för burken saknas ju ;) Visste ni att vanlig flugsvamp heter fly agaric på engelska och att lömsk flugsvamp heter death cap? Hemskt namn va?
Några av våra "youngsters". Det vore inte fel att lära dem kommandona "stå" eller "stanna" innan man ska ta kort på dem.

Smillas kullbror Jessie vann i helgen den inofficiella titeln Jönköpings snabbaste hund! Grattis! Jessie och hans bravader kan ni läsa mer om på http://jessiethewhippet.blogspot.com/ (Jag hoppas det var okej att jag lade ut länken. Har glömt att fråga ...)

Idag brann en byggnad nära grundskolan i Bräcke så skolan fick stängas vid lunchtid eftersom röken låg på rakt mot vissa av skolbyggnaderna. Lågstadiet drabbades värst av röken. Felix tillbringade eftermiddagen med mig på gymnasiet och vi tittade på filmen Merlin med tvåorna, som har kommit fram till medeltidens litteratur. Filmen är väl värd att se, kan jag tipsa om.