lördag, september 30, 2006

Jobb, träning, barn och djur ...

Den här veckan har varit så jobbig att jag knappt orkar skriva om den. Förutom att jobba har jag skjutsat barnen till träningarna MASSOR av gånger känns det som ... Dessutom har det varit fotbollsavslutning för Simon, och föräldramöte både på Sebastians skola och på min skola och dessutom "öppet hus", och jag var så trött att jag fnissade mer eller mindre hysteriskt (men ganska tyst hoppas jag) en lång stund när rektorn höll tal till föräldrarna. Inte för att det som sades var så roligt egentligen ... Jag tycker inte om föräldramöten! Finns det någon som gör det?

Naturligtvis händer det en hel del trevliga saker också. I måndags hann jag lägga ett blodspår och spårade med samma hundar som i helgen, och de var så duktiga att jag blev riktigt imponerad. Imorgon ska vi lägga ett längre spår och göra det lite klurigare med bloduppehåll och fler vinklar. Det ska bli intressant att se hur de löser det.

Idag hälsade Maria Groth och hennes dotter Julia på oss. Maria har Sommarhagens kennel (numera i Ystad) och är Alvas uppfödare. Med sig hade de Alvas mamma "Mira", Alvas brorsdotter "Fendi" och Fendis halvsyster, den blå-vita tremånadersvalpen Sommarhagens Corals & Pearls, "Java", som är släkt med Jazz genom att Javas farfar Ch Taraly Malcolm X även är morfar till Jazz. Jag hade inte sett Java förut och det var så roligt att se hur fin hon är! Otroligt söt och vältecknad dessutom! Bilder på Java och hennes syskon finns på www.sommarhagen.tk. Den som vill se en ny bild på Jazz vackra svenska halvsystrar kan titta på kennel Adagios indexsida på www.whippet.se. (Jag hoppas att det går bra att jag lägger ut länkarna. Jag vet att man egentligen ska fråga först ...)

Det är höst här nu och KALLT - typ sex grader på dagarna. Smilla råkade ramla i sjön från en brygga igår när hon skulle dricka vatten och hon tyckte också att det var kallt. När hon är ute här hemma brukar hon ställa sig på fönsterbrädet utanför köksfönstret och titta demonstrativt på oss som sitter inne i värmen. Där sätter sig katterna också ibland, men det ser rätt lustigt ut med en hund där. Kanske är det lite katt i henne trots allt.