tisdag, september 12, 2006

Philip och Morris

Philip red en stund på Morris idag innan Felix skulle rida. Det gick bra; Morris är så snäll på alla sätt. Sedan ledde jag Philip på Melody också i några minuter, och hon gick lika snällt som sin mamma. Hon ska inte ridas in förrän nästa år, men jag föredrar om unghästar har fått vara med om lite av varje innan man ska rida in dem. Det underlättar.
Jag vägde hundarna igår. Deras vikt var så här:
Alva 11,4 kg (4 år och 2 månader)
Diva: 14,8 kg (snart 1 år och 7 månader)
Smilla: 13 kg (1 år)
Jazz: 14,5 kg (7 månader)
Blaze: 6,1 kg (4 månader)
Tikarna är ganska lika höga, ca 47 cm, och Jazz är nu ca 49 cm. Blaze har jag inte mätt. Smilla är längre i kroppen än Alva, därav skillnaden i vikt. Alla är rätt lagom i hullet.
På söndag är det utställning i Ljusdal, och ni som vill är givetvis välkomna att bekanta er med oss och våra hundar där! Våra hundar ska visas ungefär mitt på dagen. Vi håller tummar och tår för bra väder!