onsdag, september 06, 2006

I "sandlådan"

Felix och Philip har gjort en bilbana i en sandhög på gården. Brädorna till höger i bild är en depå med inbyggt hopp. Jazz håller koll på hästarna och barnen - och på mig också. "Jag undrar vad hon ska göra för spännande nu då?"
Igår flyttade jag Music och Melody till stona med föl, och Lightning flyttade jag till Diskett så nu slipper hn gå själv. Först verkade jag Music, Melody, Lightning och Diskett och det gick bara bra trots att jag var själv den här gången också. Om jag tror att en häst ska vara orolig eller stökig så brukar jag be någon att hjälpa till att hålla i den, men vi har begåvats med snälla hästar ... Philip red en stund på Diskett och sken som en sol, och Felix ville rida på Morris men jag hann inte hjälpa honom den här gången. Och som vanligt fick jag förstås dåligt samvete över att jag inte hinner göra allt jag önskar.