söndag, juli 15, 2007

Försöker vila ...

Is that where God lives? Or just the birds and the butterflies?


Blue girl.
Hey, you! Where did you go?
I wonder if this flower smells like the other ones ...
Det är inte mycket man kan göra när man har en stor mage och ett skadat knä ... Att ta kort på kattungarna fungerar ju alltid, i och för sig. Bara att plocka fram kameran och ett par kattungar åt gången och vips så har man typ 150 nya bilder! Det värsta är att försöka välja bort ett antal bilder, för jag har ingen lust att fylla hela hårddisken med bilder och jag sparar aldrig på något externt minne. Måste bättra mig när det gäller det.
Maniac och Tjejen roar sig med att fånga möss, äta upp huvudena och ta med sig de lemlästade kropparna till kattungarna. Rätt makabert ser det ut med de små döda mössen i boxen. Jag undrar om ungarna verkligen lär sig något av det; jag har åtminstone inte sett att de ätit annat än kattmat än - som tur är, får jag väl tillägga.
Jag och Philip tittade en stund på Victorias födelsedagsfirande på Öland igår, men jag somnade rätt fort och gick sedan och lade mig samtidigt som Philip. Jag tycker att det är tråkigt med alla dessa nedskrivna och förutsägbara skämt som ståupparna/programledarna har tänkt ut långt i förväg. Och så vet jag inte om jag ska tycka synd om Victoria och resten av kungafamiljen som måste sitta där och le och lägga huvudet på sned (fast det är det bara Victoria som gör) och låtsas att de tycker att det är SÅ bra ... Eller om jag ska tycka att det är rätt åt dem. Philip passade på att ställa en massa frågor, såsom varför Victoria är prinsessa och var prinsen var (för han ser ju inte ut som prinsarna i sagoböckerna), och jag är egentligen inte emot monarki eftersom det förmodligen skulle vara ännu dyrare att införa republik men varje gång någon i kungafamiljen ska göra något slags uttalanden så tänker jag ändå att de gör sig bättre på bild än på teve ... Och så är det tur för dem att de har snygg-Madde för hon ser i alla fall ut som en prinsessa så att bilden av konungariket Sverige kan upprätthållas ännu några år. Men vem bryr sig ... Nu ska jag laga mat till min egen lilla prins.