söndag, juli 08, 2007

Ljusröd, långhårig hane. Till salu pga återbud.

Kattungarna har nu blivit så där roliga som bara kattungar kan vara! De kan klättra ur sin låda, så jag har gjort ett hål på ena sidan så det blir enklare för dem att ta sig tillbaka igen. Nu har vissa av dem börjat smaka på vanlig kattmat också. På grund av återbud finns nu följande ungar fortfarande till salu: långhåriga: ljusröd hane, helgrå hona, trefärgad (sköldpaddsfärgad) hona. Bilder finns i tidigare inlägg. Korthårig: svart hane med vita tecken. Samtliga naturligtvis ursöta! De har blivit avmaskade och "kloklippta" en gång hittills. De är födda 7 respektive 8 juni (två olika kullar).

Jazz tillsammans med Felix och Simon.

Det regnade både igår och på förmiddagen idag; bilderna här ovanför är tagna tidigare under veckan. Diva verkar inte påverkad alls av fredagens operation utan äter och är glad som vanligt. Hon haltar inte ens när hon går, men hon tycker inte att det är så kul med plastpåsen jag knyter runt bandaget när vi ska ut, och tratten är hon förstås inte heller förtjust i men hon finner sig ändå i situationen utan problem.

Jag har börjat träna upp mitt knä igen. Jag tränar lite lätta "benspark" på gymmet, och igår gick jag 15 minuter på löpbandet i slowmotion (3 km/h) för att tvinga mig att gå rakt på foten utan att halta. Idag gick vi till Gimån, ca 3 km sammanlagt, och det gick också ganska bra. Philip cyklade och Felix åkte skateboard en del av vägen men gick sedan resten, för det är grusväg och långt ifrån perfekt underlag för en skateboards små hjul. Philip är riktigt duktig på att cykla rakt fram utan att vingla över hela vägen, och dessutom skyndar han sig att kliva av cykeln och ställa sig på sidan när det kommer bilar.

Nu ikväll har jag tagit fram babykläder storlek 50-60 och blev förstås nostalgisk när jag tittade på dem ... Philip och Felix tyckte också att det var roligt att titta på kläderna och de förundrades över hur små de själva var för inte alltför länge sedan. Jag ska tvätta upp kläderna eftersom de ju legat nerpackade i fyra år - och konstigt nog känns det som om det är jättelång tid kvar tills bäbisen ska födas trots att det ju inte är det. Det är i alla fall skönt att vara ledig nu de här veckorna som är kvar, för när jag väntade såväl Simon som Felix och Philip jobbade jag ända fram tills de föddes. Det är skönt att kunna kliva upp när man vill och inte när klockradion startar - även om jag för det mesta vaknar onödigt tidigt ändå, särskilt på somrarna och när jag är gravid.