torsdag, augusti 07, 2008

En veckas ledighet kvar, så det gäller att utnyttja dagarna helt. Sunny har åkt nu och allt har gått bra; hon ska förmodligen betäckas nästa år då hon fyller tre. I Sverige betäcker man ju inte ponnystona när de bara är två, även om de är välutvecklade. Apropå avel så funderar jag fortfarande på när Smilla ska paras - om det blir på nästa löp hamnar valpningen nämligen mitt i flytten (eller i varje fall bara några veckor efter att vi flyttat in), så det kanske inte vore så bra. Sommarvalpar vore förstås bättre, men då kan hon inte tävla nästan någonting nästa år, och jag tycker ju om att göra saker med hundarna. Och visst, man kan träna utan att tävla, men det går inte heller att träna vare sig lure coursing eller rundbana med en löpande, dräktig eller nyvalpad tik.

Kattungarna har flyttat också. Den sista ungen åkte i tisdags, och det blev lite tomt efter dem ... Det är tur att barnen har Olivia att sitta och mysa med i soffan. Det är många som kommit fram på utställningarna och berättat att de funderat på en italienare, så jag hoppas att vi blir fler IG-ägare framöver. Hos oss blir det garanterat fler italienare så småningom - förhoppningsvis kommer Olivia att bli mamma när hon har åldern inne förutsatt att hon ser ut som man bör när man är en vuxen IG. En utställning till som valp blir det för henne. Det blir vansinnigt spännande när hon ska ställas i juniorklass sedan! Det är inte många italienare som ställs ut (det var ovanligt många i Svenstavik; 7 respektive 9 tror jag det var) men deras kvalitet är å andra sidan bra.