söndag, augusti 10, 2008

Utställning och rundbana

Skyborne Love and Affection, "Theo", gjorde sin utställningsdebut idag på Svenska Whippetklubbens utställning i Umeå. Domare: Anna-Lena Bäckvall (Balzac). Theo blev bästa hanvalp i sin klass och fick fin kritik (återkommer med kritiken till veckan). Grattis!!!

Själv har jag varit på rundbanan i Midlanda. Jag samåkte med Anna J, som hade med sig sin härliga afghantik "Prillan", som kommer från kennel SoloMagic. Jazz och Smilla fick träna på starter ur startboxen, och det gick hyfsat. Annas afghan var med för andra gången och det gick bra, så nästa gång blir det startboxträning för henne också. Dessutom var det arbetsdag på rundbanan, så vi hjälpte till med ogräsrensning innan träningen började. Jag önskar att jag kunde åka oftare till rundbanan, men det är som sagt andra saker som också äger rum på söndagar. Kommande helg, till exempel, är det lure coursing, och förra helgen var det utställning. Jag kan verkligen rekommendera rundbaneträning, för det är roligt för såväl hundar som ägare. Även om man inte kommer så långt att hundarna tar licens så de får tävla, är det ändå en vettig aktivitet. (Fast jag hoppas ju fortfarande att både Jazz och Smilla får licens innan året är slut ...)

Tidigare under helgen har vi hälsat på hos goda vänner, som har ett sommarställe utanför Köping. Det var jättetrevligt, och barnen tyckte förstås också att det var kul! Sju av barnen sov över i samma stuga, och efter att ha ätit god mat, lekt, badat och bastat ägnade de en ganska stor del av natten åt att titta på film. Bilder kommer, men tills dess kan ni titta här: http://my.opera.com/Pia%20A/blog/ (Det måste vi göra om! Nästa gång är det vi som får bjuda er!)