söndag, augusti 31, 2008

Hänt i veckan, v 35

Skolstart för våra egna barn och för min skolas elever. Skolan heter numera Jämtlands Gymnasium (förr Jämtlands Gymnasieförbund). Vi har bland annat varit till Boda Borg och lekt. Det känns som om det kommer att bli ett bra läsår!

Arbetet på vår tomt har kommit igång på allvar. Nu kommer det att hända saker för varje dag!

Hockeyträningen har satt igång för Felix, och Simon har varit på ett par fotbollsträningar i Östersund.

Jazz och Smilla har varit på rundbanan i Midlanda tillsammans med mig och Anna J och hennes afghan och whippet. Det var fint väder och en trevlig dag! Jazz och Smilla fick springa ett lopp med en annan hund, och sedan körde jag mer startboxträning med Smilla. Hon är fortfarande inte helt "säker" när det gäller att stå åt rätt håll i startboxen (hon vänder sig nämligen ibland, och då skulle det inte vara någon idé att låta henne tävla), men jag har fått mycket hjälp och jag hoppas att hon till slut inser att man ALLTID ska stå åt samma håll, även om det tar tid innan gallret fälls upp.

Sedan har vi tränat själva också - men det är nog inte särskilt intressant att läsa om. Lite extra löpträning fick jag i alla fall på rundbanan eftersom jag måste hämta Smilla vid harstopp ett antal gånger när vi kör startboxträning! Jag måste nog köra lite mer startträning själv! =)