tisdag, mars 03, 2009

Dåliga eller bra rådgivare?

Vi har inte skaffat tidning efter att vi flyttade från Vetlanda, eftersom jag vill läsa morgontidningen på morgonen och inte efter att ha kommit hem från jobbet (jag läser för övrigt tidningen där när det är rast). Därför läser jag tidningen på nätet när jag äter frukost. Nyss läste jag en artikel från igår i Aftonbladet, där det skrevs om att Mona Sahlin ska anlita Obamas kampanjguru Thomas Gensener för att vända socialdemokraternas dalande väljarstöd. Det var massor av läsarkommentarer och dem brukar jag sällan läsa, men jag skummade ändå igenom några för att se vad läsarna tyckte, och den här tyckte jag var så rolig:

usain, 62 år, Igår 23:58 Mona får det svårt i valet 2010 om hon sitter kvar då. Många verkar vara ute efter henne. Men vem ska ersätta? Tomas Bodström? Problemet är att alliansen gör allt rätt just nu. Reinfelt går inte att komma åt. Han t o m städar hemma.

Nu ska jag inte diskutera politik i min blogg (fast jag kan ju ändå avslöja att jag inte kommer att rösta på S oavsett hur mycket Sahlin än ändrar sin framtoning), men visst är det viktigt att omge sig med rätt rådgivare - och att kunna städa hemma alldeles själv! =)