fredag, mars 13, 2009

Fredag den 13 mars: en bra dag!

Smilla lyssnar efter smådjur i skogen.

Den lilla "smutsfläcken" längst bak i bild är Olivia (så klart), längst fram är Diva; till höger om henne är Smilla och längst till höger Jazz. Bakom hundarna syns Storsjön, och på andra sidan sjön är Ås.



Vädret har varit underbart idag, trots lite snålblåst framåt eftermiddagen. Jag har tränat på gymmet i 1,5 timme (en halvtimme tränade jag på "crosstrainern" eller vad den nu heter; det känns som om den är bra för både hjärtat/konditionen och rumpan), gått en långpromenad med hundarna, köpt och satt upp en gardinstång i sovrummet samt köpt, lagt upp och hängt upp gardiner i samma rum. Det blev jättefint och jag är så nöjd! Jag gillar att köpa tyg på Pontus Ericsson i Östersund, och det gjorde jag även denna gång.



Dessutom har vi varit på simskola med Philip på Storsjöbadet. Det var mycket duktiga ledare och Philip tyckte att det var roligt. Simon, Felix och Indra var också med och badade, och så jag då förstås (Patrick jobbade). Vi badade ett tag både före och efter själva simskolan också eftersom det blir lite väl kort tid annars med "bara" 45 minuter.