söndag, mars 22, 2009

Jazz <3 Molly

"Molly" är nu parad med Jazz (21 mars) så om allt går som det ska blir det valpar hos kennel Caramount runt den 23 maj, och valparna är då leveransklara ungefär 18 juli. Färgerna blir förmodligen svart/vitt, blått eller brindle. Vi har en spännande vår framför oss!

På en internationell utställning i Norge igår fick Skyborne Don't Mess With Me ("Mess") en 1:a och fin kritik av domaren Knut Blütecher (Showline).

Här på hemmaplan har barnen åkt slalom, vi har varit på Storsjöbadet i ett par omgångar och så har vi städat ur garaget. Indra har varit sjuk i fem dagar men nu är hon på bättringsvägen. Det har varit vackert väder i flera dagar, fast idag har det faktiskt snöat och varit några grader kallt. Jag har köpt årskort på gymmet också; sedan vi flyttade hit har jag bara använt klippkort eftersom jag inte hunnit träna så ofta att det skulle löna sig med årskort. Dessutom har jag ju möjlighet att träna på skolans gym när jag har tid.

Smilla har löpt i några dagar nu men ska inte paras denna gång. Istället satsar vi på att delta i några rundbanelopp i sommar. Smilla är inte den mest taggade när det gäller rundbana, så jag hyser inga förhoppningar om att hon ska nå några framgångar. Istället hoppas jag att Jazz ska göra bra ifrån sig, även om vi inte kommer att kunna träna på banan på samma sätt som i fjol eftersom vi bor ännu längre ifrån Midlanda nu. Lite synd är det att det är så dyrt med medlemsavgift (750 kr) och licens (500 kr för tränarlicensen plus 200 kr per hundlicens) eftersom det kanske gör att en och annan whippetägare nog inte ids hålla på med rundbanekapp, som ju inte är en "officiell" tävlingsgren för whippetar. Det är bara lure coursing av kappgrenarna som räknas på det sättet (t.ex. att det räknas som kvalificerande för bruksklass, och att det går att få ett championat i det). Jag tycker ändå att det känns som en bra tränings- och tävlingsform, och jag vill gärna vara så insatt som möjligt i så mycket som möjligt.