torsdag, mars 26, 2009

Hälsningar från Flora och Nelly

En liten Flora som håller sin matte sysselsatt när hon inte ligger och är söt! ;)
Flora njuter av solstrålarna i fönstret.
Foton: Jessica Baggeryd (Floras ägare).

Till vänster: "Aaron" från Farmor Selmas kennel. Kompis till "Nelly" (Skyborne Viva La Vida).
Foto: Hanna Jacobsson (Nellys ägare)
Tack Jessica och Hanna!



Här har det varit riktigt morgonkallt den här veckan, mellan -15 och -20 grader. Sedan har temperaturen stigit en hel del under dagarna, men på grund av en del snålblåst har det ändå inte känts särskilt behagligt ute. Jag och Patrick har precis kommit hem från vår kvällspromenad, och även om dunjackan och täckbyxorna gjorde att det kändes varmt på kroppen, är jag ändå alldeles röd och varm i ansiktet.


Nästa vecka ska tre av mina klasser vara på APU (arbetsplatsförlagd utbildning), och så är det nationellt prov i Svenska B på onsdag, så sysslolös blir jag definitivt inte. Nackdelen med att vara gymnasielärare i just svenska och engelska är att det blir en hel del rättning. Fast man lär sig ju med åren att inte ge skriftliga läxförhör och en massa inlämningsuppgifter hela tiden ... Jag försöker faktiskt undvika att ge läxor överhuvudtaget om det inte är alldeles nödvändigt. Om eleverna jobbar på bra på lektionerna hinner de oftast göra det de ska på skoltid. Läxor bara för sakens skull är en förlegad tanke, anser jag.