söndag, mars 01, 2009

Några bilder från dagen

Jag hade planerat att ta bilder från olika tidpunkter under dagen, och här visar jag några av dem. Resten sparar jag i mina egna album ... Till att börja med: en typisk frukost. Jag ger alltid hundarna mat och rastar dem innan jag själv äter. Sedan ger jag Indra, och så fixar jag min egen frukost medan hon börjar äta. Hon är bra på att äta och tycker om det mesta. Idag åt hon filmjölk och müsli.
Jag klipper hundarnas klor varje vecka, men någon gång ibland går det två veckor mellan klippningarna. Idag var det kloklippardags. De är snälla att klippa klorna på, men gnäller till lite i förväg ibland (särskilt Smilla). Jazz har så roliga tassar. Trots att de är vita så är klorna svarta. Jag kollade tänderna på hundarna också, och det är dags att skrapa tänderna på Diva igen, så det ska jag ta itu med veckan som kommer. Whippetarna är jättesnälla att fixa tänderna på, men Olivia vrider sig som en orm och vill inte vara med om det.
Indra och jag badade efter kloklippningen. Jag älskar vårt massagebadkar, för även om vi inte "bubblar" varje dag, så är det ändå så rymligt och håller värmen så bra att man kan sitta där hur länge som helst och bara slappna av efter att barnen och hundarna lagt sig för kvällen. Indra fick hög feber igår, men den hade gett med sig under natten och idag var hon frisk igen. Felix och Philip badade efter mig och Indra. De är väldigt goda vänner och leker jättebra tillsammans trots åldersskillnaden (fem år).
Efter badet väckte jag Patrick, som hade jobbat i natt. Vi följdes åt till slalombacken igen. Philip åkte i någon timme, och Felix åkte hela dagen (från 10 till 16). Bilden är från igår, eftersom det var lite snöigt idag så jag lämnade kameran hemma. (Lägg märke till Indras asgarv när hon tittar på Felix som har på sig skidglasögon på sig!)
Hundarna fick sin lunchpromenad innan vi själva åt lunch. Sedan spikade Patrick upp dörrlisterna till bastun innan vi handlade mat. Vi har ett matkonto på ca 8000 kr per månad, och då ingår hygienprodukter också - åtminstone sådana man kan köpa på vanliga livsmedelsaffärer. Jag undrar vad Anna Skipper skulle säga om matvarorna i vårt kylskåp! =) (Man ser inte hela kylskåpet på bilden.)
Till middag gjorde vi pizza, och efter att vi vilat ner maten gick jag och Patrick vår dagliga långpromenad med hundarna medan Simon passade Indra, och efter det fick hundarna sin kvällsmat. Nu ska jag ta ut hundarna igen innan jag och Patrick ska bada. (Nej, jag hinner knappast bli smutsig mellan baden ...) Vecka 11 börjar Philip förresten i simskolan. Då ska vi passa på att bada med de andra barnen också, eftersom alla älskar att gå på badhuset.