fredag, december 08, 2006

Fredagkväll ...

Och jag har lovat att sitta uppe för att hämta Sebastian vid midnatt ... Vad skulle jag ha gjort utan körkort? Igår satt han uppe till halvtolv för att fila på en recension som skulle vara inlämnad idag. Han fick MVG på den, så det var ju värt jobbet. Jag läste också hans bok igår medan han skrev recensionen. Skyddsängeln i Belfast tror jag den hette. Naturligtvis grät jag i slutet ... Jag tror att "känsligheten" har ökat med åren.

Patrick gick sista dagen i Härnösand idag och är godkänd på utbildningen. Det har varit rätt kämpigt under hösten när jag har varit hemma så mycket själv, och ingen hjälp har jag ju heller - förutom av mina snälla barn! Som det "duktiga och självständiga" mellanbarnet har jag alltid fått klara mig själv, och mina föräldrar har alltid haft fullt upp med att hjälpa mina systrar som bland annat var mobbade under skoltiden och därefter tydligen gjort konstiga val av män (förutom min storasysters nuvarande fästman då) ... Tja, man gör ju sina egna val i livet.

Imorgon ska barnen uppträda i ishallen och Felix ska sjunga i kyrkan också på kvällen, så dagen är redan fulltecknad. En promenad kanske jag hinner med på förmiddagen ... Men på söndag har jag INGENTING inbokat! Tror jag ...