lördag, december 16, 2006

Snowflakes


Jag har varit i stallet halva dagen idag och verkat hovar, borstat hästar och lett föl. Jag verkade Jarrah för första gången (han flyttade ju hit för ganska precis en månad sedan) och han var jättesnäll. Philips katt, Tjejen, strök sig längs hans ben medan jag verkade honom, och från början var jag rädd att han skulle råka sätta ned en hov på katten, men det gjorde han förstås inte. Jag tror nästan att hästar förstår att de måste vara försiktiga med katterna - kanske har katter till och med en lugnande inverkan på dem. Inte för att våra hästar är hispiga (utan tvärtom), men ändå ... Ikväll har det fallit några snöflingor. Kanske blir det en vit jul ändå? Om du tycker att det är roligt att tillverka egna snöflingor så finns här en hemsida där man "klipper" fram egna mönster: http://snowflakes.lookandfeel.com/
Om man har tid och lust att sitta och klippa en stund så blir det säkert fina snöflingor till slut. Här ovan är två av mina försök ... =) Jag kanske måste öva några gånger till ...