lördag, december 09, 2006

Tjuvstart på luciafirandet

Ikväll kröntes Bräckes Lucia 2006. Felix var med i barnkören, och de var så duktiga! Dessförinnan var det uppträdande på Bräcke ishalls tioårsjubileum. Felix sjöng i kören då också, och Simon och Sebastian deltog i en musikal. Roligt att titta på! Dessutom var det godisregn för publiken med jämna mellanrum, och det var ett smart drag med tanke på alla småbarn som var med. Nu är Sebastian på middag på Folkets hus, och sedan är det dans efteråt. Som tur är ska han sova över hos en tjejkompis, så jag slipper sitta uppe så länge i natt.

Diskett börjar se riktigt dräktig ut nu. Jag har fyllt på mer kutterspån i deras vindskydd, men de föredrar att ligga i höet, så det känns lite som att elda för kråkorna ... Jag tömmer och rengör badkaren som vi har vatten i till hästarna minst en gång i veckan (oftare om det behövs - oftast blir det varannan dag till stona med föl för de har en förmåga att smutsa ner i sitt badkar) så det gjorde jag i förmiddags. Det tar evigheter att fylla på båda badkaren, vilket förstås är väldigt opraktiskt när man inte har tid i överflöd. Det går inte att lämna vattenslangen där och gå därifrån heller, för alltid är det någon häst som tycker att slangen är rolig att leka med. Sunny är klart värst ... Hon har förresten blivit väldigt social nu. När hon var liten stod hon mest och betraktade mig på avstånd medan Love Story gärna kom fram och pratade. Några nya kort på hästarna eller hundarna har jag inte tagit. Det blir så dåliga bilder den här årstiden när vi inte har någon snö som lyser upp. Jag undrar om det behövs gymnasielärare i svenska och engelska i Thailand? Eller kanske i Florida? =)