torsdag, december 28, 2006

Mellandagar ...

Igår och idag var vi i Åsele i Västerbotten, där Patrick är född och uppvuxen, och där hans föräldrar fortfarande bor. Vi gjorde en snabbvisit till ett par bekanta också, och det var lika trevligt som vanligt. Synd att det är så pass långt till Åsele ...

Jag har tagit in Skyline nu ikväll eftersom hon flyttar i morgon. Det känns tråkigt att sälja henne, men man kan ju inte ha hur många hästar som helst om man ska hinna med dem alla. Nu ska jag ägna tid åt att tömköra och så småningom rida och köra in unghästarna, så jag vet att jag kommer att ha fullt upp i vår. Vi har ju två blivande treåringar (Melody och Lightning) och en tvååring (Music) samt tre som blir ett år nu efter nyår. Dessutom väntar vi föl i mars (Skyborne Lightning x Kulltorps Diskett, alltså en blivande sektion B) och i maj (Heniarth Yarra Glen x Twyford Morgana, welsh mountain). Jag tycker att det är jätteroligt med unghästar och jag vill göra jobbet med dem själv för att de ska bli som jag vill ha dem ... Dock kommer Felix att få hjälpa mig med att "sitta in" unghästarna, och förhoppningsvis kommer han att kunna rida dem själv också framöver sommaren. Det hade förstås varit enklast om jag själv varit typ 150 cm lång och inte 168 - men vissa saker kan man ju inte ändra på. Och för det mesta är det faktiskt rätt bra att vara lång.